Abonneren  Inloggen
Van onze partner Verspreiden Enzo

Bereiken van je doelgroep steeds eenvoudiger

14 september 2022

Dankzij nieuwe marketinginzichten en technieken kun je als ondernemer je doelgroep steeds beter traceren. Zo kun je met behulp van doelgroep-selectie gericht je folder of flyer laten verspreiden, dus alleen bij huishoudens die binnen de doelgroep vallen. Hierdoor heb je kans op een aanzienlijk hogere response.

De voordelen van postcode,- straalselecties

Inzicht in het aantal doelgroep huishoudens binnen postcodegebieden maakt het voor ondernemers mogelijk een efficiënt verspreidingsgebied samen te stellen. Aan de hand van op te vragen informatie over consumenten en huishoudens kunnen doelgroepen steeds beter in kaart worden gebracht, bijvoorbeeld in een straalberekening. De informatie die kan worden opgevraagd, gaat onder meer over inkomen, leeftijd, gezinssamenstelling, woningtype en WOZ-waarde.

Goed om te weten: voor bepaalde producten is het niet slim om overal in het land dezelfde soort doelgroep te benaderen. Amsterdammers met een koopwoning hebben bijvoorbeeld niet automatisch dezelfde voorkeuren als Achterhoekse huiseigenaren. Ook dit soort informatie kan tegenwoordig zichtbaar worden gemaakt. Het bereiken van je doelgroep was nog nooit zó gemakkelijk.

Slim adverteren met gerichte Direct Mail

Dat kan door goed doordacht te adverteren en gebruik te maken van het juiste drukwerk en gerichte verspreiding. Denk in dit geval aan brochures, folders en aantrekkelijk presentatiemateriaal. Maar ook: hoe bereik je je doelgroep zo efficiënt mogelijk? Hier komt onze direct mail om de hoek kijken.

Er is veel veranderd in de drukwerkverspreiding

We kunnen ons voorstellen dat er allerlei vragen zijn met betrekking tot postbezorging van jouw doelgroep. Wij leggen met alle plezier uit hoe doelgroepselectie met gebruik van AW gegevens werkt!

Allereerst is het belangrijk om te weten dat postbezorging met AW gegevens ook op adressen met een NEE/NEE, NEE/JA of adressen zonder de JA-sticker worden bezorgd.

Jouw hoogste intentiewaarde van je boodschap heeft dan meer impact

Met behulp van doelgroepselectie en adres-/woonplaatsgegevens (AW gegevens) ontvangt alleen jouw doelgroep je reclame-uiting. Wanneer je werkt met AW gegevens kun je je folder of direct mail als volgt adresseren: Aan de bewoners van……+ adres + woonplaats. Het grote voordeel van deze werkwijze is dat je jouw doelgroep exact kunt selecteren op huisnummer-niveau.

Is zakelijke doelgroepselectie ook mogelijk?

Jazeker! Selectie is mogelijk per branche of subgroep(en), maar ook op het aantal medewerkers van een bedrijf, hoofd-/nevenvestiging en look-a-like adressen.

Nieuwsgierig geworden wat jouw mogelijkheden zijn? Bel gerust met Verspreiden Enzo: 026 325 1222!