Abonneren  Inloggen

Supersign

15 maart 2022

Met een stevige plof valt deze week weer een lekker dikke PRINTmatters op de mat. Veel van de 100 pagina’s gaan over de signmarkt. Interviews met makers, specialisten en brancheverenigingen geven een beeld van een branche waar in NL een miljard euro omgaat. Veel plezier met deze supersigneditie.

Boeiende tijden, want ook de signmarkt ondergaat een grote verandering door digitalisering. De grote digitale reclamemasten langs de snelweg zal niemand ontgaan zijn. Deze techniek verovert nu ook terrein in de retail. Tegelijk is de signmarkt op printgebied een enorme kansrijke markt. Dat gaat van groeisegmenten als decoratie in interieur en mode tot extreme mogelijkheden aan de buitenzijde van panden.

Sticker van 40 x 80 meter

Eén van die extremen is de enorme sticker van 40 x 80 meter die het Rotterdamse Cubord op een 150 meter hoog kantoorgebouw aanbracht. Dat moet je gezien hebben. We interviewden Cubord over dit letterlijke hoogstandje. De sigmakers die deze klus klaarden verdienen respect. Vanaf 150 meter hoogte in een bakkie omlaag en venster voor venster, rol voor rol afbeeldingen aanbrengen. Ga er maar aan staan.

Recycling

Het interview met Frank Koopmans van Koopmans Printmedia in Zwanenburg is ook een absolute aanrader. Deze grafische onderneming maakt veel reclame/objecten voor de supermarkten. Borden die normaal gesproken worden weggegooid, haalt deze onderneming weer op bij levering van nieuw materiaal. Dankzij vernuftige merktekens voor materiaalherkenning is het hiermee prima geschikt voor gescheiden afvalverwerking en recycling. Een gemotiveerde keuze omwille van milieu en tegelijk een sterk verkoopargument richting retailers.

Naast deze mooie interviews staan er nog tientallen inspirerende en informatieve stukken in deze PRINTmatters/editie.

PRINTmatters op de band bij Veldhuis Media

Ben je nog geen abonnee van ons vakblad? Neem dan een proefabonnement. Lees drie nummers voor maar € 15,-

Neem een proefabonnement