Abonneren  Inloggen
Van onze partner Het grafisch bedrijf anno 2030

Het grafisch bedrijf anno 2030

20 mei 2021

De grafische industrie ontwikkelt zich in rap tempo waardoor bedrijven gerichte keuzes moeten maken om relevant te blijven. Ze stoten hun traditionele productie af om zich te richten op een nichemarkt of transformeren naar een totale grafisch dienstverlener. Kortom, als grafisch bedrijf moet je voortdurend blijven zoeken naar manieren om goedkoper en slimmer grafische producten en aanvullende diensten te leveren.

Die ontwikkelingen zorgen voor kansen, maar ook voor serieuze uitdagingen. Klanten verwachten scherpe tarieven, stellen steeds hogere eisen, willen gepersonaliseerde producten en wisselen sneller van leverancier. Het succes van grafisch bedrijven wordt niet alleen meer bepaald door het product, maar vooral door de manier waarop ze omgaan met klanten.

Overleven in de grafische branche betekent dat je wendbaar moet zijn. Niet alleen om efficiënt te werken, maar ook om sneller in te spelen op veranderende marktomstandigheden en nieuwe wensen en eisen van klanten. Met concurrerende tarieven en maximale service.

In hun eBook vertelt Rainbow Crossmedia hoe je de strategie kiest die het beste bij jouw organisatie past. We laten zien hoe jij je kunt onderscheiden van de concurrentie met een van de drie waardestrategieën van Michael Treacy & Fred Wiersema – product leadership, operational excellence of customer intimacy. Het model van Treacy & Wiersema helpt je om een strategie te kiezen om in uit te blinken, zonder de andere waarden uit het oog te verliezen.

Download het eBook